Ryzyk – fizyk, czyli trzeci akt dramatu o nastolatkach

Nasz mózg charakteryzują dwie podstawowe cechy: plastyczność i zdolności adaptacyjne do zmieniających się warunków otoczenia. Najnowsze badania pokazują, że za ryzykownymi zachowaniami nastolatków stoi brak synchronizacji pomiędzy układem limbicznym (odpowiedzialnym za emocje) a korą przedczołową, która, jak już​ wiemy potrzebuje jeszcze wiele czasu, żeby się w pełni rozwinąć. W okresie Więcej…

Możesz wszystko

Parę dni temu miałam ogromną przyjemność (ba, powiem nawet zaszczyt) uczestniczyć w pewnym dialogu pomiędzy dorastającą – 14 letnią córką, a jej mamą C: Mamiś wiesz, ja tak sobie myślę, że chciałabym przenieść się na wieś. Tak, żeby do najbliższych sąsiadów był jakiś kilometr, może 2, a do kolejnej wioski Więcej…

Oddaj, jak Cię biją!

Oddaj, jak Cię biją! Chyba żaden rodzic nie chce, żeby jego dziecko było popychadłem. Żeby nie umiało się obronić, powiedzieć, że coś się nie podoba. Kiedy dowiadujemy się, że ktoś uderzył nasze dziecko, to często automatyczną radą, która ciśnie się na usta to – oddaj mu. Czy to rzeczywiście najlepsze Więcej…

Nie zawsze jest łatwo

    Jako rodzice często boimy się oceny, poczucia wstydu, szeptów za placami:” jak oni wychowują to dziecko”. A są to reakcje, z którymi niestety często spotykamy się na ulicy, placu zabaw czy w sklepie. Kierując się filozofią M. Rosenberga, J. Juula, coachingiem rodzicielskim, czy innymi niedyrektywnymi nurtami, bywa, że Więcej…

Tym razem nieco przewrotnie, czyli słów kilka o teorii zarządzania

Dużo ostatnio czytam o zarządzaniu przedsiębiorstwem, turkusowych organizacjach i wartościach w tychże organizacjach. Przeczesuję literaturę, ale też rozmawiam z bardziej bądź mniej znajomymi mi osobami na takie pozornie około firmowo-zarządcze tematy. I moglibyście zastanowić się, skąd tutaj ten wpis? I po co? Ano stąd, że chciałam się z Wami podzielić Więcej…